top of page
  • תמונת הסופר/תMonika Lev-Cohen

איזו מערכת תתאים לעמותה שלנו? Salesforce או Monday?


ניתוח השוואתי


תומר טבריה ומוניקה לב כהן




בעולמות ארגונים ללא מטרות רווח, מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) ממלאות תפקיד מרכזי בניהול קשרי תורמים/מתנדבים/מוטבים/שותפים, קידום שיווקי, הובלת קמפיינים, ניהול תכניות, מדידת Impact חברתי, ייעול תפעולי ועוד. 

בין שלל פתרונות ה-CRM הקיימים היום בשוק, בולטות שתי פלטפורמות למדיי: Salesforce CRM ו-Monday CRM. 

שתי הפלטפורמות מציעות תכונות ופונקציונאליות ייחודיות המותאמות לצרכי עמותות, אך הבנת ההבדלים ביניהן חיונית לבחירה מושכלת בין השתיים. 

בניתוח השוואתי זה, בחרתי להתעמק בחוזקות וחולשות שתי הפלטפורמות Salesforce ו-Monday במגזר השלישי.

החיפוש אחר ה-CRM המושלם כולל ניתוח נרחב של מה אותו CRM מציע וכיצד הוא מתיישב עם הצרכים הייחודיים של הארגון. מאמר זה בוחן מקרוב את monday.com ו-Salesforce, מנתח את ההבדלים ביניהם על יתרונן וחסרונן, ומספק הנחיות לגבי הפלטפורמה המתאימה ביותר לעמותה שלכם. 



נכון לשנת 2024 Salesforce הינה הפלטפורמה המובילה בעולם בפתרונות CRM, הידועה בתכונות החזקות שלה, המדרגיות ואפשרויות ההתאמה האישית הנרחבות שלה. יתר על כן, המערכת מציעה מגוון רחב של ״ענננים״ לצרכים רבים ומגוונים: מכירות, שירות לקוחות, שיווק, פיננסים ועוד. עבור לקוחות  מארגונים ללא מטרות רווח, Salesforce מציעה שתי חבילות מדהימות לעמותות: NPSP - NonProfit Success Pack ו NonProfit Cloud המילה האחרונה בתחום (מומלץ בעיקר לעמותות גדולות). שתי החבילות מעניקות לעמותות מגוון  כלים  עצום ופונקציונליות ייחודיות המספקות מענה לתהליכי שיווק בעמותות, פיתוח וגיוס כספים, ניהול מתנדבים, מעורבות תורמים ומעקב אחר תוכניות ו Impact.


יתרונות Salesforce CRM לעמותות:

1. ניהול תורמים מקיף:  Salesforce מספקת לעמותות תצוגה של 360 מעלות דו מימדי אודות תורמים קיימים ופוטנציאלים המאפשרת לארגונים מעקב אחר תיעוד אינטראקציות (שיחות, אימיילים ופגישות), ניהול משימות,  ניהול מגוון סוגי תרומות (רגילות, מענקים, שווה כסף, דמי חבר, הכנסות עצמאיות ועוד…) וליצור אסטרטגיות מעורבות מותאמות אישית. יתר על כן, ניתן לממשק את המערכת עם כלי צד שלישי לטובת שליחת SMS ו Whatsapp ואף למסנג׳ר של פייסבוק. 

2. גיוס כספים וניהול מענקים: הפלטפורמה מציעה כלים מתוחכמים לגיוס כספים, כולל מעקב אחר תרומות, ניהול מענקים וניתוח קמפיינים, מה שמאפשר לעמותות לייעל את מאמצי הגיוס שלהם.

3. ניהול מתנדבים: Salesforce מאפשרת לעמותות לגייס, להצטרף ולנהל מתנדבים ביעילות, תוך ייעול התיאום והמעורבות של מתנדבים.

4. יכולת התאמה אישית: המערכת מאפשרת התאמות אישיות לצרכי ניהול ושיפור התהליכים העסקיים הנדרשים של לקוחותיה, אינטגרציות (ממשקים) עם מגוון אפליקציות צד שלישי  חיוניים אחרים כגון פלטפורמות שיווק בדוא”ל, Whatsapp, סליקה ותוכנות הנהלת חשבונות.

 5.אוטומציות: מגוון אוטומציות לרבות אוטומציות מורכבות (לדוגמא מציאת ה Match הכי מתאים בין מוטב למתנדב לפי קריטריונים מוגדרים מראש).

6.יכולות  Scale עצומות ומהירות  - אני חושב שמפה נובע יתרונה העיקרי על רוב מערכות המידע הקיימות היום בשוק. דמיינו עמותה קטנה שהחלה להטמיע את המערכת לצרכי ניהול תורמים ותרומות בלבד. היכולת שלה לעשות קפיצה מהירה ולשדרג את המערכת לצרכים נוספים כגון ניהול מתנדבים, גביית דמי חבר, ניהול קמפיינים, ניהול רישום של מוטבים, מדידת Impact של תוכניות, קשר עם בוגרים ועוד היא מה שעושה בעיקר את ההבדל. בנוסף, המערכת תומכת במיליוני רשומות כולל אפשרות לנהל BIG DATA.

7.דוחות ולוחות מחוונים: חבילת Salesforce לעמותות מגיעה עם שלל דוחות מוכנים מראש ומגוון רחב של יכולות עיצוב לוחות מחוונים. לארגונים הגדולים מבינכם הזקוקים גם ל BI, עמותות זכאיות ל 70% הנחה עבור מערכת Tableau המוטמעת במערכת. 

8.חנות אפליקציות Appexchange עם עשרות אלפי אפליקציות צד 3 הניתנות להורדה. חלקם בחינם, חלקם בתשלום אך יש לא מעט שמעניקות הטבת הנחה משמעותית לעמותות.

9. אפליקציה לנייד וטאבלט המאפשרת גישה למערכת מכל מקום כולל התנהלות יומיומית מהטלפון מול לידים ואנשי קשר.


חסרונות Salesforce CRM לעמותות:

1. מורכבות התאמה אישית: היתרון לפעמים הינו גם חיסרון. מערך התכונות והפונקציונליות הנרחב של Salesforce ואפשרויות ההתאמה האישיות יכולות להיות מכריעות עבור עמותות עם מומחיות טכנית מוגבלת, הדורשות הדרכה ותמיכה ייעודית. תהליך איפיון והקמה יכולים לקחת מספר שבועות עד חודשים כתלות במספר התהליכים השונים שתרצו לנהל במערכת. 

2. עלות: בעוד ש-Salesforce  מציעה 10 רישיונות חינם לעמותות ו - 70 אחוז הנחה על רשיונות ומגוון מוצרים נוספים, העלות הכוללת של אפיון, הקמה והטמעת המערכת בעמותה יכולה להיות יקרה משמעותית, בייחוד עבור ארגונים קטנים עם תקציבים מצומצמים. העלויות הגבוהות נגזרות לרוב מתהליך האיפיון, ההקמה וההטמעה בארגון. ככל שהמערכת גדולה ומורכבת יותר כך גם עלות תחזוקת המערכת תעלה בהתאם. בארגונים גדולים מאוד - לרב נדרשת תלות בתחזוקת המערכת בשותף מוסמך של Salesforce ויש אף ארגונים  המעסיקים מנהלי מערכת/מיישם כחלק אינהרנטי מהארגון. יש שיגידו כי חווית המשתמש UX אינה מושלמת ולעיתים ארגונים המבקשים לייצר חווית משתמש מתקדמת זקוקים לשעות פיתוח נוספות. 

3.עמותות שלא משכילות למנף את המערכת בכדי לייצר עוד כסף כגון חידוש תרומות, הגדלת תרומות, שימור והרחבת מעגל התורמים,  ייעול אוטומציות ובינה מלאכותית יותר הכנסות לדוגמא ימצאו את עצמן מהר מאוד עם מערכת של פיל בחנות חרסינה במקרה הטוב ובור של הוצאות.

בהקשר זה, אנו ב ROI-Clouds פיתחנו מענה לשלושת האתגרים הנ״ל בשיתוף חברת Donor 360. לפרטים אודות האפליקציה החדשנית לניהול תורמים, תרומות וקמפיינים ניתן ללחוץ כאן


Monday.com הינה פלטפורמת ענן המאפשרת ניהול כלי עבודה מגוונים:יהול פרויקטים, תהליכים, משימות ו-CRM ידידותית למשתמש הידועה בממשק אינטואיטיבי, חזותיות מרהיבה ותכונות השיתופיות שלה. למרות שאינו נרחב כמו Salesforce במונחים של פונקציונליות CRM, Monday.com מציע פשטות וגמישות, מה שהופך אותו למושך לעמותות קטנות יותר או למי שמחפש פתרון CRM פשוט יותר. ל Monday מוצרים נלווים כמו Work Canvas שמציעים אלטרנטיבת White Board לMIRO  ומאפשרים התממשקות של התבניות עם לוחות העבודה

יתרונות Monday CRM לעמותות:

1. ממשק אינטואיטיבי: ממשק הגרירה והשחרור החזותיות של Monday.com מקלים על עמותות לנהל משימות, פרויקטים ואינטראקציות עם תורמים ללא הכשרה מקיפה. ל Monday יש מוצר CRM ותבניות מוכנות מבלי להיזקק לסיוע אנשי מקצוע (גיוס משאבים, קשרי תורמים, ניהול מתנדבים, כ״א, אירועים ועוד). תהליכי האיפיון, ההקמה והטמעה מהירים כמו גם יצירה מהירה של טפסים ודוחות (דשבורדים). 

2. שיתופיות: הפלטפורמה מאפשרת שיתוף פעולה בצוות, ומאפשרת לעמותות להקצות משימות, לשתף עדכונים ולשתף פעולה בזמן אמת, תוך שיפור היעילות והתקשורת. המערכת מאפשרת גם שיתוף עם אורחים מבחוץ ללא צורך ברכישת רשיונות נוספים. 

3. ניהול משימות ופרויקטים Monday.com מצטיינת בניהול משימות ופרויקטים, מסייעת לעמותות גם בניהול קמפיינים, אירועים ופעילויות גיוס כספים בצורה יעילה.

4. אוטומציות מובנות במערכת שניתנות לבנייה באופן עצמאי ואפשרות מובנית להתממשק ללא צד שלישי עם מערכות מגוונות כמו אאוטלוק, ג'ימייל, יומן גוגל, פייסבוק, זום, מערכות דיוור ועוד. 

5. חנות אפליקציות עם מוצרים מגוונים שמתממשקים עם Monday ומאפשרים הרחבת יכולות, חלקם ללא עלות, חלקם בתשלום.

6. מחיר סביר: מציעה לעמותות 10 רשיונות חינמיים + 70% הנחה לרשיונות נוספים (רשיונות אורח ללא עלות). תוכניות תמחור תחרותיות, מה שהופך אותה לנגישה עבור עמותות עם תקציבים מוגבלים. ניתן לבנות את המערכת באופן עצמוני לרבות סרטוני הדרכה. ושירות תמיכה 24/7 ללא עלות (באנגלית).


חסרונות Monday CRM לעמותות:

1. תכונות CRM מוגבלות: יכולות ה-CRM של Monday.com אמנם מתאימות לניהול תורמים בסיסי, אך חסרות את העומק והתחכום הנמצאים בפלטפורמות כמו Salesforce כגון צפיה 360 מעלות במסך אחד בתורם, בתרומות שלו, הקשרים שלו, הארגונים אליהם משתייך, צביעת תרומות, תשלומים, קמפיינים שהשתתף, הוספת הערות, קבצים ועוד והכל במסך אחד. - קושי בניהול חשבון מסוג "קרן"  או ״חברה עסקית״ בה יש מספר אנשי קשר ואיש קשר ראשי.

2. יכולת התרחבות (Scale) מוגבלת: למרות שהפלטפורמה מיועדת לעמותות קטנות עד בינוניות, Monday.com עשויה להיתקל במגבלות בעת צורך בהרחבה ובהתאמה אישית מתקדמת ככל שארגונים גדלים ומרחיבים את פעילותם.

3. אוטומציות: מבחר מצומצם ומוגבל

4. כמות מידע - מוגבל ל 10,000 רשומות.בלוח (בחשבון אנטרפרייז 20,000, אמורים להגדיל את זה ל 100,000 במהלך 2024). העלאת קבצים מוגבל ל 500MB לקובץ

אז מה נבחר?

בעת בחירת פלטפורמת CRM עבור העמותה שלך, חיוני לקחת בחשבון ולשים לב לצרכים הספציפיים של העמותה שלכם, מגבלות התקציב, היכולות הטכניות של הצוות וסיכויי הצמיחה. Salesforce בולטת בתכונות המקיפות שלה, אפשרויות ההתאמה האישית והיכולת ההתרחבות של הארגון ביחד עם המערכת, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור עמותות בינוניות המעוניינות בצמיחה מהירה או עמותות גדולות המנהלות תהליכים עסקיים רבים ו/או מורכבים לרבות צורך בחיבור מערכות לא מועטות.. מצד שני, Monday CRM מציע פשטות, עלות הטמעה זולה וממשק ידידותי למשתמש, מה שהופך אותו לבחירה מתאימה לעמותות קטנות יותר או לאלה שמתעדפים קלות שימוש ויזואליות מרהיבה.


ההחלטה בין Salesforce CRM ל-Monday CRM מסתכמת בסדר העדיפויות, המשאבים והיעדים ארוכי הטווח הייחודיים של העמותה שלך. ביצוע הערכה יסודית, מיפוי צרכי כל בעלי עניין המרכזיים של העמותה ומינוף פגישות דמו (הדגמת המערכת) יכולים לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת התואמת את החזון, המשימות והיעדים של ארגונכם.


לסיכום, עיקר ההבדלים

  • monday.com הוא ויזואלי יותר וקל יותר לשימוש, מה שהופך אותו למושלם לעסקים קטנים שאינם מתמצאים בטכנולוגיה, בעוד ש-Salesforce מורכבת יותר ומתאימה לארגונים בינוניים וגדולים יותר.

  • Monday.com זול יותר ויש לו תמחור פשוט יותר, ואילו Salesforce יקר יותר עם תמחור מורכב.

  • Salesforce עשירה יותר בתכונות עם היצע מוצרים נרחב, בעוד monday.com מתמקדת יותר ב-CRM וחסרה תכונות בתחומים אחרים.



טבלת סיכום : Salesforce vs Monday לעמותות




=


11 צפיות0 תגובות
bottom of page